• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlinglån 500000 kr, vilka lån bör lösas?

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Remember och BN har inte rak eller hur?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

furbin

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
40
Poäng
147
1 ff försvann vid midnatt, från 1,08 % till 0,84 %. Nu har jag ”mycket bra” kreditbetyg på scoren vilket jag aldrig haft innan.
En till ff försvinner imorgon!
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Det kommer gå bra för dig! Alternativt att du kommer få ta två olika samlingslån, dela upp dom alltså :)
Inte särskilt hög belåning ändå faktiskt :)
 

furbin

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
40
Poäng
147
Det kommer gå bra för dig! Alternativt att du kommer få ta två olika samlingslån, dela upp dom alltså :)
Inte särskilt hög belåning ändå faktiskt :)

hur menar du med ta två samlingslån? Jag vill samla så mkt jag kan men antar gränsen går vid 500k som ensamsökande. Du menar kanske söka sen igen när alla resterande (3) ff försvinner senare iår?
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
hur menar du med ta två samlingslån? Jag vill samla så mkt jag kan men antar gränsen går vid 500k som ensamsökande. Du menar kanske söka sen igen när alla resterande (3) ff försvinner senare iår?
Gränsen brukar gå vid 350.000 kr som ensamsökande. i vilket fall den informationen som jag har fått till mig. Men det kan också variera. Jag tycker alltid man ska chansa.
Jag lyckades samla 2 ggr och la om mina lån hos Collector, men det var i omgångar. Men månaderna efter varandra.

Sök på 500 och se hur det går :)
 

furbin

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
40
Poäng
147
Gränsen brukar gå vid 350.000 kr som ensamsökande. i vilket fall den informationen som jag har fått till mig. Men det kan också variera. Jag tycker alltid man ska chansa.
Jag lyckades samla 2 ggr och la om mina lån hos Collector, men det var i omgångar. Men månaderna efter varandra.

Sök på 500 och se hur det går :)

Härligt att du lyckades! :) Japp söker på 500 sen får vi se! Drömmen är ju såklart att bli skuldfri men att ”enbart” ha två lån vore riktigt bra
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Härligt att du lyckades! :) Japp söker på 500 sen får vi se! Drömmen är ju såklart att bli skuldfri men att ”enbart” ha två lån vore riktigt bra
Ja det är himla bra att göra så. Jag gjorde så förra året. Gick från 36 lån/krediter till 4 och nu har jag 3 , hoppas få bara 2 under det här året. Går inte det , så kan jag i vilket fall förhandla ner räntan :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp